5.SINIF VELİLERİMİZE ÖNERİLER

14.10.2016 7021

ÖMER NASUHİ BİLMEN İMAM HATİP ORTAOKULU

5.SINIF VELİLERİMİZE ÖNERİLER

1. Okul, çocuklar için yeni bir sosyal ortamdır, çocuğun bu ortama uyumu; aileden kazandığı iletişim becerileri ve ilişki biçimlerini kullanmasıyla mümkündür. Çocuğa anaokulu döneminde ve daha öncesinde kendi ayakları üzerinde durabilme yeteneğinin verilmiş olması çocuğun okula uyumunu kolaylaştıracaktır ancak aile içindeki iletişimsizlikler, çocuğun zekâ düzeyi ve öğretmen hataları, çocuğun okula uyumunu zorlaştırabilir. Çocuk, okula uzun süre uyum sağlayamazsa aile ve rehber öğretmen birlikte hareket etmeli, uyumsuzluk devam ederse de mutlaka bir uzmana başvurmalıdır..

2. Çocukluktan ergenliğe geçiş dönemine giren 5.sınıf öğrencilerinin çevrelerinde ve yaşamlarında farklılıklar meydana gelebilmektedir. Aileler çocuklarını daha çok dinlemeli, ergenlik dönemine özgü bir takım davranış değişiklikleri hoş görülmelidir. Bu dönemde çocuklarda meydana gelen değişiklikler çocuğun ortama uyum sağlamasını zorlaştırdığı için beşinci sınıfa geçen öğrenciler için de uyum programının yapılması önemlidir.

3. Çocuk belli alanlarda yetersizlik yaşıyorsa, örneğin zor öğreniyorsa, kendisine güveni azsa, sosyal fobisi varsa, hiperaktif ise veya depresyondaysa da uyum sorunu yaşar. Aile içi iletişim sorunları, boşanma, kardeşin evde kalmasına bağlı kardeş kıskançlığı, ailede ölüm, kaza, hastalık gibi nedenler de okul reddine sebep olabilir.

4. Ortaokula uyum sürecinde yaşanan en büyük problemlerden biri de öğrenci başarısında düşüş olmasıdır. Öğrenci başta bunun önemini fark edememektedir. Bu yüzden eğitimciler ve aileler olarak öğrencilerin çalışma alışkanlıkları oluşturmasına yardımcı olmalıyız.  Bunun için ;

  • Öğrencinin her gün az da olsa düzenli çalışmasını sağlamalıyız.
  • İlkokuldayken ödev yoksa ders çalışmama gerek yok anlayışı hakim olduğu için ders çalışmak başta çocukların zoruna gitmektedir.
  • Çocuğun ders çalışma alışkanlıklarını pekiştirmek için onu yüreklendirmeli ve nasıl ders çalışacağını öğretmeliyiz.

Bir öğrencinin her gün yapması gerekenler;

  • Ders Tekrarı
  • Varsa ödev
  • İşlenen konu ile ilgili test çözme
  • Ertesi günün derslerine hazırlık
  • Kitap okuma

5.Diğer önemli bir konu KIZ –ERKEK ARKADAŞ İLİŞKİLERİ

  • Öğrenciler içinde bulundukları yaş dönemi ve ortaokula başlamış olmanın verdiği özgüvenle kız-erkek arkadaş ilişkilerine yoğun ilgi göstermektedir. Özellikle kızlar daha duygusal oldukları için kendilerini çabuk kaptırabiliyorlar. Bu durum onları dersten uzaklaştırmakla kalmıyor gelecekte kuracakları ikili ilişkileri de olumsuz etkiliyor.

Bu yüzden ;

  • Kız olsun erkek olsun çocukların takibini yapmalı, hemcins arkadaşlarının iyi olmasına özen göstermeli, bilgisayar ve cep telefonu kullanımını kontrol altında tutmalıyız.
  • Bu onlara baskı şeklinde yapılmamalı başta kurallar buna göre koyulmalıdır. Ör: telefonu günde 1 saat kullanma vs.. Koyulan kurallardan da taviz verilmemelidir. Tutarsızlık davranışın oturmasını geciktirir.

6.Öğrencilerin sağlık durumu ile de yakından ilgileniniz. Sağlık durumu çocuğun okul başarısına etki ettiği gibi birtakım uyumsuz davranışların da sebebi olacaktır.

7.Çocuğunuzu kahvaltı ettirmeden veya yemek yedirmeden kesinlikle okula göndermeyiniz. İlköğretimdeki çocuk hızlı bir büyüme ve gelişme dönemindedir. Bu konuda titiz olunuz. Yemeklerini zamanında yediriniz.

8.Öğrencileri iyi tanımalı, çocuklardan yapamayacağı şeyleri istememeli, onları yeteneklerinin ötesinde başarı göstermeye zorlamamalıyız.

9.Öğrencileri sık sık eleştirmemeli, hele bunu diğer arkadaşlarının yanında asla yapmamalıyız. Aksi takdirde öğrencinin aşağılık duygusuna kapılmasına sebep olabiliriz. Beğendiğiniz takdir ettiğiniz taraflarını söyleyiniz. Onun kendine güven duymasını sağlayınız. Öğrenciler arasında ayrım yapmayınız. Çocukları kıskandırmayınız. Hepsine sevgi ve ilgi gösteriniz

10.Öğrencileri okul ve çevresindeki sosyal faaliyetlere katılması noktası desteklemeliyiz..

11.Kitap okuma alışkanlığı küçük yaşlarda kazanılır ve her yaşta büyük önem taşır. Öğrencilerin  bu alışkanlığı kazanmasına yardımcı olmak için birlikte okuma saatleri düzenlenmeli ve bir okul politikası oluşturulmalıdır. Birlikte okumanız olumlu yönde örnek olacaktır.

VE ŞUNU UNUTMAYIN!..

ÇOCUK NE YAŞIYORSA ONU ÖĞRENİR

Eğer bir çocuk,

  • Sürekli eleştirilmişse, kınama - ayıplamayı öğrenir.
  • Kin ortamında büyümüşse, kavga etmeyi öğrenir.
  • Alay edilip aşağılanmışsa, sıkılıp, utanmayı öğrenir.
  • Utanç duygusuyla eğitilmişse, kendini suçlamayı öğrenir.
  • Hoşgörü ile yetiştirilmişse, sabırlı olmayı öğrenir.
  • Desteklenip yüreklendirilmişse, kendine güven duymayı öğrenir.
  • Övülmüş ve beğenilmişse, takdir etmeyi öğrenir.
  • Hakkına saygı gösterilerek büyütülmüşse, adil olmayı öğrenir.
  • Güven ortamı içinde yetişmişse, inançlı olmayı öğrenir.
  • Kabul ve onay görmüşse, kendini sevmeyi öğrenir.
  • Aile içinde dostluk ve arkadaşlık görmüşse,                                                 

 “BU DÜNYADA MUTLU OLMAYI ÖĞRENİR.”