ÖMER NASUHİ BİLMEN İMAM HATİP ORTAOKULU
5.SINIF VELİLERİMİZE ÖNERİLER
1. Okul, çocuklar için yeni bir sosyal ortamdır, çocuğun bu ortama uyumu; aileden kazandığı iletişim becerileri ve ilişki biçimlerini kullanmasıyla mümkündür. Çocuğa anaokulu döneminde ve daha öncesinde kendi ayakları üzerinde durabilme yeteneğinin verilmiş olması çocuğun okula uyumunu kolaylaştıracaktır ancak aile içindeki iletişimsizlikler, çocuğun zekâ düzeyi ve öğretmen hataları, çocuğun okula uyumunu zorlaştırabilir. Çocuk, okula uzun süre uyum sağlayamazsa aile ve rehber öğretmen birlikte hareket etmeli, uyumsuzluk devam ederse de mutlaka bir uzmana başvurmalıdır..
2. Çocukluktan ergenliğe geçiş dönemine giren 5.sınıf öğrencilerinin çevrelerinde ve yaşamlarında farklılıklar meydana gelebilmektedir. Aileler çocuklarını daha çok dinlemeli, ergenlik dönemine özgü bir takım davranış değişiklikleri hoş görülmelidir. Bu dönemde çocuklarda meydana gelen değişiklikler çocuğun ortama uyum sağlamasını zorlaştırdığı için beşinci sınıfa geçen öğrenciler için de uyum programının yapılması önemlidir.
3. Çocuk belli alanlarda yetersizlik yaşıyorsa, örneğin zor öğreniyorsa, kendisine güveni azsa, sosyal fobisi varsa, hiperaktif ise veya depresyondaysa da uyum sorunu yaşar. Aile içi iletişim sorunları, boşanma, kardeşin evde kalmasına bağlı kardeş kıskançlığı, ailede ölüm, kaza, hastalık gibi nedenler de okul reddine sebep olabilir.
4. Ortaokula uyum sürecinde yaşanan en büyük problemlerden biri de öğrenci başarısında düşüş olmasıdır. Öğrenci başta bunun önemini fark edememektedir. Bu yüzden eğitimciler ve aileler olarak öğrencilerin çalışma alışkanlıkları oluşturmasına yardımcı olmalıyız. Bunun için ;
Bir öğrencinin her gün yapması gerekenler;
5.Diğer önemli bir konu KIZ –ERKEK ARKADAŞ İLİŞKİLERİ
Bu yüzden ;
6.Öğrencilerin sağlık durumu ile de yakından ilgileniniz. Sağlık durumu çocuğun okul başarısına etki ettiği gibi birtakım uyumsuz davranışların da sebebi olacaktır.
7.Çocuğunuzu kahvaltı ettirmeden veya yemek yedirmeden kesinlikle okula göndermeyiniz. İlköğretimdeki çocuk hızlı bir büyüme ve gelişme dönemindedir. Bu konuda titiz olunuz. Yemeklerini zamanında yediriniz.
8.Öğrencileri iyi tanımalı, çocuklardan yapamayacağı şeyleri istememeli, onları yeteneklerinin ötesinde başarı göstermeye zorlamamalıyız.
9.Öğrencileri sık sık eleştirmemeli, hele bunu diğer arkadaşlarının yanında asla yapmamalıyız. Aksi takdirde öğrencinin aşağılık duygusuna kapılmasına sebep olabiliriz. Beğendiğiniz takdir ettiğiniz taraflarını söyleyiniz. Onun kendine güven duymasını sağlayınız. Öğrenciler arasında ayrım yapmayınız. Çocukları kıskandırmayınız. Hepsine sevgi ve ilgi gösteriniz
10.Öğrencileri okul ve çevresindeki sosyal faaliyetlere katılması noktası desteklemeliyiz..
11.Kitap okuma alışkanlığı küçük yaşlarda kazanılır ve her yaşta büyük önem taşır. Öğrencilerin bu alışkanlığı kazanmasına yardımcı olmak için birlikte okuma saatleri düzenlenmeli ve bir okul politikası oluşturulmalıdır. Birlikte okumanız olumlu yönde örnek olacaktır.
VE ŞUNU UNUTMAYIN!..
ÇOCUK NE YAŞIYORSA ONU ÖĞRENİR
Eğer bir çocuk,
“BU DÜNYADA MUTLU OLMAYI ÖĞRENİR.”